utopia

digital world - analog minds

Cseréljem, vagy ne cseréljem? (fejvakarós szmájli)

forrás: https://6moons.com/audioreviews/scheu3/1.htmlA fene megeszi már ezt az RS A1 kart. Csak a baj van vele. Nincs karliftje, ami kifejezetten kényelemtlenné teszi az életet. Cserébe viszont a kar teszi élhetővé a zenehallgatást... Felbukkant egy másik uni-pivot kar, ami már ezeréve létezik, de jól rejtegették a köz elől. Biztos attól is félnek, pedig azon már karlift is van...

 

Scheu Classic (MK-II már). Nagyon nem akarok róla értkezni, mert lövésem sincs, mit tud és tesztelni főleg komplett lemezjátszóval szokták, a hozzá ajánlott Denon DL103-al, holott egy ilyen karnak Kondo IO-t is tudni kell(ene). Ezt még nem tudom, mi lesz. Lenne kedvem kipróbálni, de félek, az RS A1 hangját nem fogja tudni.

Amiért most billentyűt ragadtam, nem is a Scheu kar, inkább az RS A1 és amit találtam... Régebben is néztem, annyira nem érdekelt, de most, amikor az embör cserén gondolkodik, újra googlizni kezd és a régebben jelentéktelen szavak, melyek akkor csak egy mosolyt csaltak az arcra, most igen erős döntési kényszerre visznek, hogy "NE TEDD!!!"

"...After removing my Wilson-Benesch ACT .5 from the plinth of my Audiomeca Romance (Orbe SE being modified at the moment), I set-up the RS-A1 with the Benz H2.0 and carefully lowered the cartridge onto the first unsuspecting record. 

Blues guitarist R.L. Burnside has been one of my favorite new discoveries of late and his 1998 album Come On In [Fat Possum Records 80317-1] is in my opinion, one of his best. The title track "Come On In" has always sounded very immediate and forceful with the Benesch ACT .5, but the RS-A1 took this song to another level with a significant improvement in transparency, detail, and pace. The RS-A1 also increased the depth of the recording as well with Burnside sounding less constrained and not confined between the speakers. What it didn't do was make Burnside sound larger than life, which I think would have been a step backwards.

From a pace perspective, the RS-A1 makes the Benesch sound slow on almost every recording. I've always been satisfied with the pace of music with the ACT .5, but the RS-A1 clearly demonstrated that I've been stuck in fourth gear for quite some time.

Switching to jazz, I dropped Miles Davis' Nefertiti [Columbia Stereo PC 9594] onto the platter and only reconfirmed what I heard with the Burnside album - a greater sense of detail, transparency, and a massive improvement in pace. Compared to the Benesch ACT .5 and the SME V (putting my flak vest on right now), the RS-A1 does make music sound slightly thinner, but I'd argue rather strongly that the two British tonearms sacrifice timing, transparency and detail for a sense of smoothness and colors that the RS-A1 does not pretend to have. From the perspective of dynamic ability, the RS-A1 absolutely massacres both arms, making them sound slow and lethargic. The RS-A1 adds boldness to the presentation without making everything sound too large. 

Putting it bluntly, with rock, alternative, classical, jazz, blues, and even techno, the RS-A1 proved itself to be bolder, faster, cleaner, larger, and more detailed sounding than either the SME V or Wilson-Benesch ACT .5 and at a significantly lower price...  
(http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0701/rslabs.htm)  

...

Szóval ez a paprikajancsi, amit sokszor 47 Labnak is titulálnak, tökéletesen megtestesíti vélhetően az elérhető zenei szabadság legfelső szintjét. Az itt-ott említett vékonyságnak én nyomát se találom, sőt, néha félelmetesen mélyről támad pl egy-egy Prodigy nóta, annyira mélyról, hogy megijedek tőle. De ebben biztos benne van az Opera lemezjétszó állvánnyal sosemért, csak becsült, majdnem mázsája is.

Na, jött egy telefon, ami kizökkentett...

Szóval, xarban a haza. Nem nagy pénz a Scheu kar, de arra, hogy kidobjak 300-at, sok. Elvileg itthon ennyiért mérik, tőlünk boldogabb helyeken picit hosszabban, de nem sokkal.

Ja, igen, egy kis polgárpukkasztás a végére: A képen nyíl jelzi egy tűnyomáspontosító, ellensúlytartó akármit. Ez tűmérleggel lemérve 0,26g (gramm). Kb a légyfinggal egyenlő (megvan? fel van fogva, az mekkora tömeget képvisel?). Megfigyeltem, hogy egész jól ki lehet pontosítani így a tűnyomást a karral, ha ellensúlyokat akasztgatok, de annyira sikerült már a nagy ellensúlyal belőni, ezt a kis vackot felakasztottam és kb helyretette a hangot. (ja, persze, hansgzedőcsere volt, újratervezés). Ezen felbuzdulva, gondoltam, még pontosabban beállítom, így elkezdtem gémkapocsból levágni 0.26, 0.20, 0.15, 0.10 és 0.05 grammos darabokat. Aztán elkedztem akasztgatni a kar végére. Akármit akaszottam, csak rosszabb lett. A meglepetés akkor ért, amikor a gyári kis ellensúlytartóval azonos tömegűt akaszottam fel. A hang mecahnikus volt. Vakartam a fejem, mit baxtam el? Visszatettem a gyári súlytartót és jó lett a hang. Vissza a gémkapocs, mechanikusabb. Vissza a gyári, jó. Viszsa a gémkapocs, nem jó. Karrezonancia, komplett rezgőkör...

most ennyi... RS-Lab A1...

   

Megosztás