utopia

digital world - analog minds

Európai 47Lab avagy az elfeledett Konus Essence

 

Kellemesen csapkodó esőben untakozva böngészek a régi képeim között. Megláttam egy adag képet, ami még a halfnote ős-ős-ős weblapján volt fent. A Konus Audio Essence hangsugárzója vigyorgott rajta. Valami ok folytán, csak úgy beírtam a google-ba és listáztam a magyar oldalakat. Borítékoltam, ami fogadott :)

 

A hifi kishazánkban mindig megosztó volt. Még azokat is megosztotta, akik általában egy csónakban eveztek. Az érdekes ebben az, hogy a tisztességesen próbát tevő külhoni lapok, site-ok kevésbé nyűglődnek a mindent értés súlya alatt. Ahogy az Audio Note is megosztja a világot, talán kutyafasza ahhoz, ahogy a 47Labot értelmezi a közönség. Oda persze már eljutottunk, hogy a CD játszókat értékelik, kezdik felfogni az erősítőket, de a hangsugárzókkal valahogy még nem sikerült megbarátkoznia egyeseknek. Persze a Konus Audio nem egyenlő a 47Labbal, de ha Kimuráék bátran vállalják eme hangsugárzót, kétség nem fér hozzá, hogy valahol azt gondolják róla, a mi kutyánk kölyke, illetve egy csapatban játszunk.

Nevezhetném ezt is mítoszvadászatnak, de most nem teszünk próbát , pusztán a neten fellelhető vélemények két szélsőséges változatát összeugrasztva, kettévágom a gordiuszi csomót.

 

fórumbeszélgetés ismerkedő és értő tollából

- "Londonban hallottam ezt a 47 Lab hangfalat 47 Lab elektronikákkal. Szerintem borzalmas volt."

- "Ez nem 47 Labs hangfal,hanem az európai disztribútor kreálmánya a Konus Audio Essence. Egy darab Jordan szélessávú van benne, és szerintem is igen-igen béna hangja van a legtöbb zenén, messze nem ér fel a 47 Labs dolgok képességeihez."

 

másik vélemény a hififórumok világából:

"...Konus Audio Essence. Egy pár Heed Canopus etette őket egy sima Denon 1450 CD-ről. Hát, ha van olyan nő, amit mindenkinek legalább egyszer ***nia kell, akkor ez az a hangfal, amit mindenkinek legalább egyszer hallania kell. Félreértés ne essék, nem ez a végső megoldás és el tudom képzelni, hogy több embernek nem tetszik, mint akinek igen. De akinek bejön és aki fel tudja vállalni hogy ezt fogja hallgatni az kap-egy két dolgot, amit máshol nem fog..."

 

Az értő(elvileg ismeri a dörgést) emberünk ha jól tudom, akkor épp egy másik Jordan hangszórókkal szerelt dobozt hallgatott, Glastonbury néven. Minő szerencse, hogy a Glastonburyhoz nekem is volt szerencsém. És igen, ez egy fontos dolog, miszerint a műszer lakva ismerszik meg. Haza kell vinni, bekötni és akkor jön a tyűha, vagy pfúúúújjj. Nem xaroztam, hazahoztam, mert amit előtte láttam Tőle, nekem szimpi volt. Ama időkben már az Audio Innovations S1000+The First kombó dolgozott AN J/Sp dobozokkal. AN TT1 és a Meridian 206B muzsikáját egy Nakamchi magnó egészített ki. Drótok terén ekkor már ha jól emlékszem (és látva egyik képet) Kondo KSL SPc-k voltak bekötve. Ha most összeollóznám a netről, az itt-ott elszórt hülyeségeimet, lehet hitelesebb lenne, de sajna idő híján meg  kell elégednetek azzal, ami eszembe jut. A J/Sp után bekötve ami elsőre feltűnt, hogy felszabadult a zene. Lehet az J doboznak kevés volt az a huszon-egynehány négyzetméter, nem tudom... és itt elakadok, mert ekkora szobát már el kell bírnia a J doboznak. Gondolhatnám, hogy nem volt partner a The Firstel, de ez se igaz, mert ez az Sp egy ezüstös verzió, ami baromi jól szólt még annak idején a HES-n P4-ekkel, de KSL Neiroval is hasonló méretű szobában. Nem szólt rosszul a First-el sem és előtte az M1+P1 kombóval, bár ezekhez volt ideálisabb választás AN téren, de erről egyszer máskor. És igen, nem szólt rosszul, mert Kru barátunk ekkor hallotta és a hallottak hatására meg is vette a J/Sp dobozokat ill hamarosan levadászott egy AI The First erősítőt. A Konussal egyszerűen máshogy szólt. Baromi pontos lett minden, baromi élő, hihető. A ritmusa (nnna,hifizzünk) fergeteges volt. Valahol ez volt az a készülék a KSL drótok után, ami elindított egy, az AN világához tartozó, de más úton. emlékszem, előkerült egy Guns 'n Roses lemez, amiért kövezzetek meg, de nem a kedvencem. Tetszett, baxxa meg. Teljesen új világ nyílt meg előttem. Aztán némi együttélés után visszaadtam Istvánnak(Csontos), mondván az én választottam mégiscsak a Tölcsér lesz és alakulgat a pénzem, de míg nem alakult az a fránya pénz, sajnos nem gyógyult a hiánya okozta seb. Kru elvitte az Sp-met, így zenélni maradt a kis K/D az étkezőből, de hamar letettem a sarokba, mert ez az eszköztelen szélessávú hang teljesen meghülyített. Elbótoltam egy ... mi is annak a neve??? ... minimalist árulta nemrég... egy Visaton szélessávú tölcsérbe dolgozva, szóval azt a kisdobozt, ami mindenben elmaradt az AN/K-tól, de valahogy mégis kicsit megidézte a Konus szellemét. Később próbálkoztam az AN Zero család AZ2 dobozával, aminek hangjában volt egyfajta nyitottság, ami emlékeztetett a Konusra, de más volt. Beesett az említett Townshend Glastonbury-II is, ami nagyon hasonlatosan szólt, de nem volt ennyire kifinomult. Hasonló hangot a -minő csoda- mára már minimalist kollégánál lévő 47Lab lens doboz tudott a hangfaldrótokból kicsiholni, így akinek ez az élmény kell, máris két dobozban gondolkodhat. Baromi szerencse, hogy az élvezeteket fokozni itt vannak a Furuyama szélessávú hangszórók és akit nyugtat, az Avantgarde tölcsérek többutas létükre valami hasonló eszköztelenséget tudnak a szobába varázsolni, így fel a fejjel.

...mennem kell...ennyi... ja, köszi Sead!!!

Megosztás

bréking

tempomusic-tól értesültem: a Jordanek ezentúl a Lowthernél készülnek majd. részletek: http://www.ejjordan.co.uk/

a külhoni DIY-man nem hazudik

Ránéztem a neten talált idézetre és szép lassan ugranak be a dolgok. Lévén a dobozról személyesen sokat beszélgettünk Seadal, azért egyértelmű, hogy én is rákérdeztem, mi a helyzet a neten levadászható "ugyanezen" doboztervvel. elmesélte, hogy az Ő dobozának hangja nagyban fögg a belső csillapítástól,ami jóformán szinte nulla. de ezt már én mondom,mert nekiestem és próbáltam kilesni,amit ki lehetett. aztán nagyban függ a doboz anyagától(valami speckó helyről,speckó fa) és a rajta lévő lakkrétegek minőségétől és mennyiségétől. mindezek mellett az a Jordan hangszóró nem egyszerű Jordan hangszóró, hanem ha jól értettem,saját speckó alapján lett legyártva. emlékeim szerint rá is kerestem az eredeti Jordan doboztervre és az érzékenységnek 88dB-t hoz a Sead 86dB-éhez képest. Igen,csökkent az érzékenység, de vélhetően a minőség oltárán tette ezt. fa létére nulla dobozhang. teljesen halott a doboz,mint egy tölcsérnél vagy a méltán elhíresült Townshend Glastonburynél és ahogy ugyanilyen hulla a 47Lab Lens doboza is. Ezt nehéz megcsinálni. számos olcsó és drága szélessávút hallottam már,ami mind szenvedett a halálra csillapítás és a dobozhang nyűgjétől. Ez NEM!!!

sose próbáltam megépíteni az eredeti Jordan tervet(pedig gondoltam rá. spór), mert akivel beszéltem, többek között olyanokkal,akik megépítették,majd alkatrészáron árulva elmesélték, hogy kipróbálták mellette a Konus-t és rájöttek, nem megkerülhető a dolog. Amit szerettem ezekben a csávókban, nem hazudnak. Eladók voltak,azaz árulták a portékát, de Ők maguk mondták el, azért adják el, mert nem lett olyan,mint a Konus. Van mit tanulnunk. mind fülben, mind önkritikában, mind tisztességben :)